Kjøpsbetingelser og vilkår
Foretaksinformasjon
Oslo Produksjon & Tjenester AS
Postboks 213 Økern
0510 Oslo
Besøksadresse: Østre Aker vei 24b, 0581 Oslo
E-postadresse: nettbutikk@opt.no
Telefon: 22 07 40 20
Organisasjonsnummer: 961 528 135
Bestilling
Du kan sende inn din bestilling av varer via vår nettbutikk og ved å velge den/de varer som du ønsker å kjøpe. Deretter går du til betalingsmodulen for å betale. Alle priser er i norske kroner (NOK) inklusiv 25 % mva. Oslo Produksjon & Tjenester AS sender varen(e) hjem til deg på oppgitt adresse innen 2-5 virkedager. Når du legger inn en bestilling, tilbyr vi at du kjøper de valgte produktene i overensstemmelse med disse betingelsene. Når Oslo Produksjon & Tjenester AS aksepterer bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til den e-postadressen som du oppga på bestillingsskjemaet. Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet som avgifter, gebyr og leveringskostnader.
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!
Ekspedering av ordre
Vanligvis vil varene sendes fra oss 2-5 virkedager etter at ordren er mottatt. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi deg dette via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Dersom det er tomt for en vare vil vi gi beskjed pr e-post om forventet levering.
Frakt
Vi sender varene med Posten/Bring. Nøyaktig fraktpris vil du få oppgitt før du betaler i nettbutikken. Ikke hentede varer: Om du ikke henter din forsendelse hos posten innen 14 dager blir den returnert til Oslo Produksjon & Tjenester AS og vil du bli fakturert 500,- som dekker returporto + administrative kostnader.
Betaling
Varen må være betalt via betalingsløsningen i nettbutikken før varen sendes.
Personopplysninger behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
Kortinformasjon
Når du handler hos blir betalingen behandlet av Vipps MobilePay, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
Feillevering og defekte varer
Sjekk leveringen med det samme du har mottatt den. Hvis du mot forventning skulle motta feil eller defekt produkt, må du raskest mulig orientere oss per e-post: nettbutikk@opt.no Merk hva feilen eller defekten består av. Sørg for at ordrenummeret vises tydelig i e-posten.
Rutiner for retur av varer og reklamasjoner
Oslo Produksjon & Tjenester AS følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid på mail eller på. Et produkt som vi anser er sendt feil eller skadd, bytter vi selvsagt. Slike varer kan du fraktfritt returnere sammen med de instruksene som vi har gitt. Med fraktfritt anses returer som er kostnadsfrie for deg som kunde. Returer kan bare skje med fraktsedlene våre. Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet.
Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 30 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen. Kommunikasjon med kundeservice for nettbutikken angående returer skjer via nettbutikk@opt.no eller telefon 22 07 40 20. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen.
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (klikk her) du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.